dwerner New member

• Member since April 27, 2022
  • Last Activity: January 19, 2026 at 4:04 PM
  • Forum
Reactions Received
4
Profile Hits
228

dwerner replied to the thread Liste der Kategorien / popUp.

… und genau das war mein Denkfehler. Danke! Bei mir wurde auch auf die Kategorieansicht weitergeleitet. Genau diese Ansicht wollte ich eigentlich. Da kommt dann das beschriebene Popup. Ich habe den Menüeintrag nicht auf die Kategorieansicht geändert und alles ist gut! Danke!
December 10, 2025 at 4:24 PM

dwerner replied to the thread Liste der Kategorien / popUp.

Ich hab den Typ einfach ausgewählt und angelegt. Hat ohne Probleme funktioniert.
December 8, 2025 at 7:59 PM

dwerner posted the thread Liste der Kategorien / popUp.

Hi, Ich lasse mir auf der Webseite die Liste der Kategorien anzeigen. Dies funktioniert auch ohne Probleme. Es erscheint allerdings die Meldung "dieser Benutzer darf die Administrationsansicht nicht sehen: Liste der Kategorien". Ich bin mit keinem User angemeldet. Es handelt sich also um die Public-View. Habt ihr eine Idee, wie ich diese Meldung weg bekomme?
December 5, 2025 at 10:56 AM

dwerner replied to the thread Image description in lightbox view without title.

Then it works as expected. :-)
December 4, 2025 at 2:22 PM

Tested with Joomla 5.4.1 and PHP 8.2 and PHP 8.3 I think there is one issue, to be fixed. Test 1: Configuration Sets / Frontend Views / Category View / Category Images: - Title = YES - Description = YES Configuration Sets / Frontend Views / Category View / Single Image View: - Title = NO - Description = YES Result = NOT OK (Title AND Description displayed in Category view AND lightbox view) Expected behavior: Title should only be displayed in Category view Test 2: Category Images: -…
December 2, 2025 at 4:02 PM

Hi @eumel1602 , I tested the change an it does what it is expected. Tested with different browsers (Firefox, Safari, Chrome) and devices (Macbook, iPad, iPhone) with different settings and in looks good without side-effects. Thanks! Werner
December 2, 2025 at 11:27 AM